INFORMAȚII PUBLICE

Aici aveți acces la informațiile publice furnizate de Primăria comunei SCĂRIȘOARA

Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.

Compartimentul informare și relații publice

Persoana de contact Relații cu publicul

  • COMPARTIMENTUL ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ ȘI RELAȚII CU PUBLICUL
    RELAȚII CU PUBLICUL ȘI CU PRESA
    JURJ ANA IRINA
    Inspector asistent
  • PURTĂTORUL DE CUVÂNT AL PRIMĂRIEI
    SUCIU MARIA
    Secretarul General UAT

:: actualizez

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

[contact-form-7 id=”3227″ title=”Formular de contact și petiții”]
[contact-form-7 id=”3219″ title=”Formular de solicitare audiență”]

Lista documentelor publice produse/gestionate de Primăria comunei Scărișoara

Lista cuprinzând informaţiile de interes public:

– hotărârile adoptate de Consiliul local al comunei Scărișoara;
– organigrama Primăriei comunei Scărișoara;
– regulamentul de organizare şi funcţionare al comunei Scărișoara;
– anunţuri privind concursuri organizate în cadrul Primăriei comunei Scărișoara;
– anunţuri de licitaţii;
– lista certificatelor de urbanism;
– lista autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
– sursele financiare, bugetul, bilanţul contabil;
– programele şi strategiile proprii;


Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:
– hotărâri adoptate de Consiliului local al comunei Scărișoara;
– dispoziţii emise de Primarul comunei Scărișoara;
– autorizaţii taxi;
– autorizatii de funcţionare;
– adeverinţe;
– acorduri;
– avize;
– autorizaţii de demolare;
– autorizaţii persoană fizică sau asociaţie familială;
– certificat de notare a construcţiilor în Cartea Funciară;
– certificat de producător agricol
– certificat fiscal
– contracte de închiriere
– contracte de concesiune
– contracte privind achiziţiile publice
– documentaţii de licitaţie privind închirierile, concesionările şi achiziţiile publice
– documente privind investiţiile şi reparaţiile imobilelor – clădiri şi terenuri – aflate în proprietatea comunei Scărișoara
– documente privind inventarul imobilelor clădiri şi terenuri aflate în patrimoniul comunei SScărișoara
– documente privind proiectele de finanţare a investiţiilor publice
– rapoarte de specialitate, proiecte de hotărâri, hotărâri ale Consiliului local
– documentaţii de amenajare a teritoriului şi urbanism – PUG, PUZ, PUD – planuri de amenajare
– regulamentul local de urbanism
– autorizatii de construire
– certificate de urbanism
– procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor
– avize privind racordurile la reţelele edilitare
– procese verbale de control propriu privind disciplina în construcţii şi protecţia mediului
– procese verbale de control încheiate de catre institutiile statului cu atributii în control si îndrumare
– raportari statistice, evidente pe categorii de probleme
– state de functii
– state de personal
– contracte de muncă pe durată nedeterminată şi determinată
– dosare de personal
– dosare profesionale
– carnete de muncă
– planul de protecţie civilă
– planul de aparare împotriva dezastrelor
– planul cu principalele activitati de protectie civila
– planul dezvoltarii bazei materiale
– planul pregatirii de protectie civila
– planul de organizare de protectie civilă


> actualizează lista

Ce sunt informațiile de interes public?

Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.

Sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor următoarele informații:

a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;

e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.

Cum solicităm informații publice?

Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.

MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
model de cerere informatii doc
model de cerere informatii pdf

Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: scarisoara@ab.e-adm.ro

Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:

a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;

b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;

c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);

d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.

Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.

Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamatie1 doc / reclamatie1 pdf

Model de reclamație  administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamatie2 doc / reclamatie2 pdf

În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat..

Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.

Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicitărții.

LIBERUL ACCES LA INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC

TRANSPARENȚA DECIZIONALĂ

RAPORTUL ANUAL DE SOLUȚIONARE A PETIȚIILOR

Buletin informativ

BULETIN INFORMATIV

publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 
           Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere pe adresa de e-mail: scarisoara@ab.e-adm.ro sau la adresa Primăria comunei Scărișoara, com. Scărișoara, sat Scărișoara, nr. 205, judeţul Alba, telefon 0258778641;           Conform art. 5, alin. 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, autorităţile şi instiţutiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde urmtoarele informaţii de interes public:……
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
Constituţia României;
OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiente al autorităţii sau institutiei publice;
Structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare, site www.scarisoara.ro , secţiunea Despre Noi – Organigramă
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autoritţii sau a institutiei publice şi ale functionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;  Primar – COSTEA CRISTIAN VASILE
Viceprimar – PAȘCA GHEORGHE DUMITRU
Funcţionarul responsabil cu difuzarea informaţiilor publice – secretar general comună –
PAȘCA EMILIA
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice
         Primăria comunei Scărișoara cu sediul în com. Scărișoara, sat Scărișoara, nr.205, judeţul Alba, telefon 0258778641, e-mail scarisoara@ab.e-adm.ro. Alte date de contact pot fi consultate pe site-ul www.scarisoara.ro, secţiunea Contact.
Program de funcţionare: luni-vineri  0800-1600.
e) audienţe
COSTEA CRISTIAN VASILE – primar comuna Scărișoara
           marţi între orele  900 -1100
PAȘCA GHEORGHE DUMITRU- viceprimar comuna Scărișoara
            luni între orele  1000 -1200
PAȘCA EMILIA – secretar general al Comunei Scărișoara
Joi într orele  900-1100
f) sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
Primăria comunei Scărișoara este o structură funcţională cu activitate permanentă care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local Scărișoara şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii. Primarul este ordonator principal de credite. Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro la sectiunea Transparenta decizională – Documente și informații financiare.
g) programele şi strategiile proprii;
Proiectele investiţionale sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro. Strategia de dezvoltare a comunei Scărișoara sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea Despre noi – Programe și strategii.
h) lista cuprinzând documentele de interes public;
acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii publice locale;
structura organizatorică , atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului de specialitate al primarului, programul de funcţionare şi programul de audienţe;
numele şi prenumele persoanelor şi funcţionarilor responsabili cu difuzarea informaţiilor publice;
coordonatele de contact ale autorităţii respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil, contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
programele şi strategiile proprii;
lista cuprinzând categoriile de documenteproduseşi/sau gestionate potrivit legii
modalitatile de contestare a deciziei autorităţii publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
modalităţi de contestare a deciziilor în situaţia în care persoana se consider vătămată
declaraţii de avere
declaraţii de interese
anunţuri organizare concursuri posture vacante
diferite rapoarte: de implementare a legislaţiei, de activitate, salarizare.
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
Lista documentelor produse/gestionate de instituie conform legii se regăseşte pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea Informaţii de interes public.
j) modalitatile de contestare a deciziei autoritţii sau a institutiei publice în situaţia în care persoana se considera vatamata în privința dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
       În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autoritaţii sau instituţiei publice careia i-a fost solicitată informaţia.
        Reclamaţia administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001. În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
         Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, deasemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii. Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia contencios administrativ a tribunalului , în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
         Formular-tip de solicitare informaţii de interes public şi formular -tip reclamaţie administrativă se regăsesc pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea informatii-de-interes-public/solicitareinformatii-legislatie/.