PRIMĂRIA / Legislație / Regulamentul de organizare și funcținare al instituției / Anticorupție / Conducere / Principalele atribuții ale primarului / Dispoziții de primar / Documente emise de primărie / Programul de lucru și audiențe / Organigrama & aparatul de specialitate al primarului / Rapoarte / Cariere / Programe & Strategii
Legislație
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Aici obțineți cele mai noi variante ale documetelor publicate pe portalul legislativ al Ministerului Justiției (clic aici).
Anticorupție
Conducerea primăriei
PRINCIPALELE ATRIBUȚII ALE PRIMARULUI PE BAZA LEGII 215/2001
A) Primarul indeplineste urmatoarele atributii principale:
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire laproblemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
b) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69
(l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70
(l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin. (l ) lit.j), m), p), r), v), x) și y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
c) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lit a) f), h), i), k), l) și t), nu pot fi delegate.
Declarațiile de avere și de interese
Costea Cristian Vasile-primar
Declaratie avere primar -Costea Cristian -Vasile
Declaratie interese primar -Costea Cristian Vasile
Pașca Gheorghe Dumitru -viceprimar
Declaratie avere viceprimar -Pasca Gheorghe Dumitru
Declaratie interese viceprimar -Pasca Gheorghe Dumitru
Raport privind situația economică, socială și de mediu a comunei Scărișoara pe anul 2022
Programul de lucru și audiențe

PROGRAMUL DE AUDIENȚE:
Primar
Jr. COSTEA Cristian Vasile:
Programul de audiențe:
– în fiecare marți 09:00 – 11:00
Viceprimar
PAȘCA Gheorghe:
– în fiecare luni 10:00 – 12:00
Secretarul comunei
TĂRTĂRIAN Sofia:
– în fiecare joi 09:00 – 11:00
PROGRAMUL DE LUCRU AL PRIMĂRIEI
Programul de lucru cu publicul
Luni, Marți, Miercuri, Joi, Vineri 08:30 – 16:00
* Excepție în sărbătorile legale
PROGRAMUL DE LUCRU LA CASERIE
de la ora – la
Proiectele de dispoziție și dispozițiile de primar:
Dispoziția de primar nr. 220/2023, privind organizarea concursului pentru ocuparea funcție publice vacante de inspector
Citește mai multDispozitia nr. 166-2022 privind aprobarea Declarației de aderarea la Strategia Națională Anticorupție 2021-2025
Citește mai multDispozitia nr.35-2023 privind constituirea Comisiei de avaluare a performantelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Scarisoara, judetul Alba
Dispozitia nr.35-2023 privind constituirea Comisiei de avaluare a performantelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Scarisoara, judetul Alba
Dispoziti nr. 19-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scărișoara în ședința publică ordinară la data de 31.01.2023
Dispoziti nr. 19-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scărișoara în ședința publică ordinară la data de 31.01.2023
Documente emise de primărie:
Hotararea nr. 4/2021 privind aprobarea initierii demersurilor de actualizare a Planului Urbanistic General si al Regulamentului de urbanism a comunei Scarisoara
Hotararea nr. 4/2021 privind aprobarea initierii demersurilor de actualizare a Planului Urbanistic General si al Regulamentului de urbanism a comunei Scarisoara Deschide documentul aici
Dispozitia nr.107/2020privind activitatea desfasurata in cadrul echipei de proiect -INVESTIM IN VIITOR- ID 101765, pe luna mai 2020
Dispozitia nr.107/2020privind activitatea desfasurata in cadrul echipei de proiect -INVESTIM IN VIITOR- ID 101765, pe luna mai 2020 Deschide documentul aici
Dispozitia nr.168/01.11.2019
Dispozitia nr.168-01.11.2019 – privind activitatea echipei de proiect ” INVESTIM IN VIITOR ” ID 101765 pe luna octombrie 2019 Deschide documentul aici
ANUNT -Promovare in grad profesional a unui functionar public
Citește mai multORGANIGRAMA și compartimentele primăriei
Regulamentul de Organizare și Funcționare al aparatului de specialitate din subordinea primarului
Lista tuturor funcțiilor din cadrul Primăriei Scărișoara și instituțiile subordonate
APARATUL DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI
COMPARTIMENTE AFLATE ÎN SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL
Declarațiile de avere și de interese ale funcționarilor publici
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici ai comunei Scărișoara pentru anul 2020
1.TĂRTĂRIAN SOFIA-Secretar general comună
Declaratie avere-secretar general comună Tartarian Sofia
Declaratie interese secretar general comună -Tartarian Sofia
2. DANCIU VIORICA -Inspector superior
Declaratie avere inspector principal -Danciu Viorica
Declaratie interese inspector principal-Danciu Viorica
3.PETRUSE MARIANA -Referent superior
Declaratie avere- referent superior Petruse Mariana
Declaratie interese referent superior -Petruse Mariana
4.CHIRA EUGENIA -Referent superior
Declaratie avere- referent superior Chira Eugenia
Declaratie interese referent superior-Chira Eugenia
5.MÎNDRU MIHAELA -Inspector superior
Declaratie avere inspector principal-Mindru Mihaela
Declaratie interese inspector principal -Mindru Mihaela
6.PAȘCA LUCIA ANCUȚA -Inspector superior
Declaratie avere-inspector principal Pasca Lucia Ancuța
Declaratie interese-inspector principal Pasca Lucia Ancuța
7. PAȘCA EMILIA-Auditor intern
Declaratie avere- audit intern Pasca Emilia
Declaratie interese-audit intern Pasca Emilia
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici pentru anul 2019
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici pentru anul 2019
- TĂRTĂTIAN Sofia – Secretar general comuna
Declaratie avere secretar general comuna Tartarian Sofia
Declaratie interese secretar general comuna Tartarian Sofia - DANCIU Viorica – inspector superior
Declaratie avere inspector superior Danciu Viorica
Declaratie interese inspector superior Danciu Viorica - PETRUSE Mariana – referent superior
Declaratie avere referent superior Petruse Mariana
Declaratie interese referent superior Petruse Mariana - CHIRA Eugenia – referent superior
Declaratie avere referent superior Chira Eugenia
Declaratie interese referent superior Chira Eugenia - MÎNDRU Mihaela – inspector superior
Declaratie avere inspector superior Mindru Mihaela
Declaratie interese inspector superior Mindru Mihaela - PAȘCA Lucia Ancuța – inspector principal
Declaratie avere inspector principal Pasca Lucia Ancuta
Declaratie interese inspector principal Pasca Lucia Ancuta - PAȘCA Emilia – auditor intern
Declaratie avere auditor interm Pasca Emilia
Declaratie interese auditor interm Pasca Emilia
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici pentru anul 2018
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici pentru anul 2018
- TARTARIAN SOFIA – SECRETARUL COMUNEI
Declaratie de avere -Tartarian Sofia -secretar
Declaratie de interese -Tartarian Sofia -secretar - DANCIU VIORICA – INSPECTOR
Declaratie de avere-Danciu Viorica funct. public
Declaratie de interese-Danciu Viorica funct. public - MÎNDRU MIHAELA – INSPECTOR
Declaratie de avere -Mindru Mihaela Doinita -funct.public
Declaratie de interese -Mindru Mihaela Doinita -funct.public - PAȘCA LUCIA ANCUȚA – INSPECTOR
Declaratie de avere-Pasca Lucia Ancuta-funct. public
Declaratie de interese – Pasca Lucia Ancuta-funct. public - CHIRA EUGENIA – REFERENT
Declaratie de avere -Chira Eugenia – funct.public
Declaratie de interese -Chira Eugenia -funct.public - PETRUSE MARIANA – REFERENT
Declaratie de avere-Petruse Mariana funct. public
Declaratie de interese-Petruse Mariana funct. public
Veniturile salariale
Hotararea nr. 7/2021 pentru stabilirea unor masuri cu privire la salariile de baza ale functionarilor publici si personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului comunei Scarisoara pentru anul 2021
Hotararea nr. 7/2021 pentru stabilirea unor masuri cu privire la salariile de baza ale functionarilor publici si personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului comunei Scarisoara pentru anul 2021
Rapoarte și studii
Raport de activitate consilieri pe anul 2022
Citește mai multRaport anual de activitate viceprimar pe anul 2022
Citește mai multRaport privind activitatea desfășurată a consilierilori locali pe anul 2021
Citește mai multRaport privind situația asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav pentru semestrul II al anului 2021
Raport privind situația asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav pentru semestrul II al anului 2021
Cariere și posturi vacante
Proces verbal, încheiat în urma selectării dosarelor pentru participarea la concursul ce va avea loc în data de 10.05.2023
România Judeţul Alba Comuna Scarisoara Primăria Comisia de concurs Nr.2215/26.04.2023 Proces verbal Comisia de concurs constituită prin Dispoziţia primarului comunei Scarisoara nr.220/04.04.2023, întrunită în data de 26.04.2023, în vederea selectării dosarelor pentru participarea la concursul ce va avea loc în data de 10.05.2023, in vederea ocuparii postului vacant de inspector, clasa I grad profesional debutant, a constatat următoarele: pentru participarea la concursul pentru postul de inspector ,clasa I grad profesional debutant ,a fost depus un singur dosar, care îndeplineste condiţiile de participare stabilite, în conformitate cu prevederile art. art.25,26 si 126 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea […]
ANUNȚ: Primăria comunei Scărișoara organizează concurs pentru ocuparea unei funcții publice vacante
Citește mai multDispozitia nr.74/31.03.2020 – privind incadrarea doamnei Băbuț Felicia, ca asistent personal
Dispozitia nr.74/31.03.2020 – privind incadrarea doamnei Băbuț Felicia, ca asistent personal Deschide documentul aici
Dispoziții de primar nr.33 până la 45 din 31.01.2020, privind drepturile salariale ale funcționarilor publici și personalul contractual din Primăria comunei Scărișoaralici
– Dispozitia nr. 33/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici – Dispozitia nr. 34/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici-Dispozitia nr. 35/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici -Dispozitia nr. 36/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in […]
Programe și strategii
Dispozitia nr. 75/01.04.2020 – privind activitatea desfasurata in cadrul echipei de proiect „Investim in viitor”ID 101765 pe luna martie 2020
Dispozitia nr. 75/01.04.2020 – privind activitatea desfasurata in cadrul echipei de proiect „Investim in viitor”ID 101765 pe luna martie 2020 Deschide documentul aici