Buletin informativ

BULETIN INFORMATIV

publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 
           Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere pe adresa de e-mail: scarisoara@ab.e-adm.ro sau la adresa Primăria comunei Scărișoara, com. Scărișoara, sat Scărișoara, nr. 205, judeţul Alba, telefon 0258778641;           Conform art. 5, alin. 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, autorităţile şi instiţutiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde urmtoarele informaţii de interes public:……
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
Constituţia României;
OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiente al autorităţii sau institutiei publice;
Structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare, site www.scarisoara.ro , secţiunea Despre Noi – Organigramă
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autoritţii sau a institutiei publice şi ale functionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;  Primar – COSTEA CRISTIAN VASILE
Viceprimar – PAȘCA GHEORGHE DUMITRU
Funcţionarul responsabil cu difuzarea informaţiilor publice – secretar general comună –
PAȘCA EMILIA
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice
         Primăria comunei Scărișoara cu sediul în com. Scărișoara, sat Scărișoara, nr.205, judeţul Alba, telefon 0258778641, e-mail scarisoara@ab.e-adm.ro. Alte date de contact pot fi consultate pe site-ul www.scarisoara.ro, secţiunea Contact.
Program de funcţionare: luni-vineri  0800-1600.
e) audienţe
COSTEA CRISTIAN VASILE – primar comuna Scărișoara
           marţi între orele  900 -1100
PAȘCA GHEORGHE DUMITRU- viceprimar comuna Scărișoara
            luni între orele  1000 -1200
PAȘCA EMILIA – secretar general al Comunei Scărișoara
Joi într orele  900-1100
f) sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
Primăria comunei Scărișoara este o structură funcţională cu activitate permanentă care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local Scărișoara şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii. Primarul este ordonator principal de credite. Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro la sectiunea Transparenta decizională – Documente și informații financiare.
g) programele şi strategiile proprii;
Proiectele investiţionale sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro. Strategia de dezvoltare a comunei Scărișoara sunt afişate pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea Despre noi – Programe și strategii.
h) lista cuprinzând documentele de interes public;
acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii publice locale;
structura organizatorică , atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului de specialitate al primarului, programul de funcţionare şi programul de audienţe;
numele şi prenumele persoanelor şi funcţionarilor responsabili cu difuzarea informaţiilor publice;
coordonatele de contact ale autorităţii respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil, contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
programele şi strategiile proprii;
lista cuprinzând categoriile de documenteproduseşi/sau gestionate potrivit legii
modalitatile de contestare a deciziei autorităţii publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
modalităţi de contestare a deciziilor în situaţia în care persoana se consider vătămată
declaraţii de avere
declaraţii de interese
anunţuri organizare concursuri posture vacante
diferite rapoarte: de implementare a legislaţiei, de activitate, salarizare.
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
Lista documentelor produse/gestionate de instituie conform legii se regăseşte pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea Informaţii de interes public.
j) modalitatile de contestare a deciziei autoritţii sau a institutiei publice în situaţia în care persoana se considera vatamata în privința dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
       În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autoritaţii sau instituţiei publice careia i-a fost solicitată informaţia.
        Reclamaţia administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001. În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
         Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, deasemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii. Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia contencios administrativ a tribunalului , în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
         Formular-tip de solicitare informaţii de interes public şi formular -tip reclamaţie administrativă se regăsesc pe site-ul www.scarisoara.ro la secţiunea informatii-de-interes-public/solicitareinformatii-legislatie/.
Posted in Buletin informativ.