PRIMĂRIA COMUNEI SCĂRIȘOARA
Conducerea primăriei
Declarațiile de avere și de interese
Nothing Found
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
PRINCIPALELE ATRIBUȚII ALE PRIMARULUI PE BAZA LEGII 215/2001
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire laproblemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
b) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69
(l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70
(l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin. (l ) lit.j), m), p), r), v), x) și y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
c) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lit a) f), h), i), k), l) și t), nu pot fi delegate.
[contact-form-7 id=”3227″ title=”Formular de contact și petiții”] |
[contact-form-7 id=”3219″ title=”Formular de solicitare audiență”] |
Programul de lucru și audiențe
Formular de solicitare audiență
Dispoziții de primar
În exercitarea atribuţiilor sale primarul emite dispoziţii cu caracter normativ sau individual. Acestea devin executorii numai după ce sunt aduse la cunoştinţă publică sau după ce au fost comunicate persoanelor interesate, după caz.
Citește aici proiectele de dispoziție și dispozițiile de primar:
Dispozitia nr.35-2023 privind constituirea Comisiei de avaluare a performantelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Scarisoara, judetul Alba
Dispozitia nr.35-2023 privind constituirea Comisiei de avaluare a performantelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Scarisoara, judetul Alba
Dispoziti nr. 19-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scărișoara în ședința publică ordinară la data de 31.01.2023
Dispoziti nr. 19-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scărișoara în ședința publică ordinară la data de 31.01.2023
Dispozitia nr.5-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scarișoara în ședința extraordinară convocată de îndată în data de 10.01.2023
Dispozitia nr.5-2023 privind convocarea Consiliului local al comunei Scarișoara în ședința extraordinară convocată de îndată în data de 10.01.2023
Dispozitia nr. 4-2023 privind aprobarea acoperirii definitive din excedentul bugetului local al UATC Scărișoara , a deficitului sectiunii de functionare pe anul 2022
Dispozitia nr. 4-2023 privind aprobarea acoperirii definitive din excedentul bugetului local al UATC Scărișoara , a deficitului sectiunii de functionare pe anul 2022
Documente emise de primărie:
Dispoziția de primar nr. 76/24.05.2018
Dispoziția de primar nr. 76/24.05.2018 privind desemnarea persoanei responsabile cu protecția datelor cu caracter personal, la nivelul Primăriei Comunei Scărișoara. DISPOZITIA NR. 76-24.05.2018
Dispoziția de primar nr.75/03.05.2018
Dispoziția de primar nr.75/03.05.2018, privind insittuirea curatelei speciale și numirea doamnei LAZEA Elena în calitate de curator special pentru fiul său minor LAZEA Antonie Gheorghe. DESCARCĂ DOCUMENTUL AICI
Sinteza dezbaterilor publice privind PUG al Comunei Scărișoara
Sinteza privind comentariile și observațiile din partea publicului în cadrul procesului de consultare cu privire la propunerilepreliminare ale proiectului Planului Urbanistic General al Comunei Scărișoara. DESCARCĂ DOCUMENTUL AICI
Raportul anual de evaluare a implementării Leg. 52/2003, pentru anul 2017
Raportul anual de evaluare a implementării Leg. 52/2003, pentru anul 2017, privind transparența decizională. Descarcă aici varianta PDF
Legislație
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Aici obțineți cele mai noi variante ale documetelor publicate pe portalul legislativ al Ministerului Justiției (clic aici).
Anticorupție
Documentul urmează a fi publicat
ORGANIGRAMA și compartimentele primăriei
Aparatul de specialitate al primarului
APARATUL DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI
COMPARTIMENTE AFLATE ÎN SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL
Declarațiile de avere și de interese ale funcționarilor publici
Nothing Found
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Rapoarte și studii
Scrisoarea anuală a primarului către cetățenii comunei Scărișoara, pentru anul 2019
CITEȘTE SCRISOAREA AICI
Rapoarte de activitate ale consilierilor locali pentru anul 2019
Raport privind activitate consilier JURJ TUDOR MIHAI pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier IVAN LUCIAN MARIN pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier LAZEA IOSIF pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier MARIS IOCHIM pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier RADAC DOREL pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier COSTEA PETRU VALENTIN pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier IVAN VASILE pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport privind activitate consilier PASCA MARCEL pe anul 2019 Deschide documentul aici Raport […]
Raport privind activitatea viceprimarului Lazea Nicolae, desfasurata in anul 2019
Deschide documentul aici
Raport privind situatia economica, social si de mediu a comunei pe anul 2019
Deschide documentul aici
Cariere și posturi vacante
Dispozitia nr.74/31.03.2020 – privind incadrarea doamnei Băbuț Felicia, ca asistent personal
Dispozitia nr.74/31.03.2020 – privind incadrarea doamnei Băbuț Felicia, ca asistent personal Deschide documentul aici
Dispoziții de primar nr.33 până la 45 din 31.01.2020, privind drepturile salariale ale funcționarilor publici și personalul contractual din Primăria comunei Scărișoaralici
– Dispozitia nr. 33/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici – Dispozitia nr. 34/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici-Dispozitia nr. 35/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in anul 2020; Deschide documentul aici -Dispozitia nr. 36/31.01.2020 privind unele drepturi de natura salariala pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul Primariei comunei Scarisoara in […]
Hotararea nr.5/2020 – privind aprobarea modificarii statului de functii pentru aparatul de specialitate al Primarului comunei Scarisoara, judetul Alba pe anul 2020
Deschide documentul aici
Dispozitia nr.23/2020 – privind stabilirea indemnizatiei lunare pentru persoanele cu handicap
Dispozitia nr.23/2020 – privind stabilirea indemnizatiei lunare pentru persoanele cu handicap Deschide documentul aici